ایرنا
سيزدهم خرداد هشتاد و هشت در تاريخ مبارزات عدالتخواهانه ملت ايران يک نقطه عطف بود. آن شب کانديدايي که امشب رييس جمهور است، حقايقي را افشا کرد که گويا اسرار ناگفته مهمي بود. او چهار سال تمام بدون اسم بردن از اين کانونهاي فساد دستهاي آلوده آنها را از بيت المال مسلمين کوتاه کرده بود. در طول اين چهار سال، تمام جريان فساد در کشور بسيج شدند تا اين فرد را از راهش باز دارند اما او حاضر به معامله نشد. تا اينکه در آستانه انتخابات رياست جمهوري هجمه بي سابقه اين جريان فاسد کليد خورد. همه تلاش آنها بر اين بود که رييس جمهور مردمي را به جرم برخورد با مفسدان متهم به ديکتاتوري و دروغگويي کنند. اما...
... اما ملت چنان پاسخي به آنها داد که مطمئنّا آيندگان وصف شور انگيز آن را در کتابهاي تاريخ دبيرستانها خواهند خواند!
بيست و دوم خرداد 88 ، کانديدايي که نه از نمادهاي مقدس سوء استفاده کرده بود و نه پشت مافياي نجس قدرت و ثروت سنگر گرفته بود ، با کسب حدود بيست و پنج ميليون راي آنچنان ضرب شصتي به دشمنان اسلام ناب نشان داد که به يکباره جريان فساد، تماميت خود را در خطر ديدند.
هرگز فراموش نخواهم کرد فرمان هشت ماده اي تاريخي رهبر معظم انقلاب را که در نخستين فراز آن هوشيارانه فرمودند:
"با آغاز مبارزه جدى با فساد اقتصادى و مالى، يقينا زمزمه ‏ها و بتدريج فريادها و نعره ‏هاى مخالفت با آن بلند خواهد شد. اين مخالفتها عمدتا از سوى کسانى خواهد بود که از اين اقدام بزرگ متضرر مي شوند و طبيعى است بد دلانى که با سعادت ملت و کشور مخالفند يا ساده ‏دلانى که از القائات آنان تاثير پذيرفته ‏اند با آنان همصدا شوند. اين مخالفتها نبايد در عزم راسخ شما ترديد بيفکند.
به مسئولان خيرخواه در قواى سه گانه بياموزيد که تسامح در مبارزه با فساد، بنوعى همدستى با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومى به دستگاههاى دولتى و قضائى در گرو آن است که اين دستگاه ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعيت و عدم تزلزل خود را نشان دهند." (10/2/1380)
آيا اين پيش بيني حکيمانه و داهيانه مقام معظم رهبري نيست که اکنون به واقعيت پيوسته است؟ آيا با هرچه جدي تر شدن مبارزه با فساد نبايد منتظر مشاهده نعره هاي فتنه گرانه عمال فاسد وابسته به کانونهاي اصلي فساد بود؟ امروز به بانکها و ماشينهاي مردم و ادارات و تاکسيها و مغازه ها و ... رحم نکردند، اگر دستشان به قدرت مي رسيد فردا آنچنان انتقامي از مردم مي گرفتند که ديگر مبارزه با مفاسد اقتصادي به فکر احدي از آحاد ملت خطور نکند.
اما راي قاطع ملت به احمدي نژاد حاوي يک پيام جدي به کانونهاي فساد بود؛ "انقلاب زنده است . پس راه علي زنده است! " هيچکس نماد اسلام و انقلاب نيست مگر آنکه ايمان خود را به عدالت ثابت کند. آنان که با غارتگران بيت المال عقد اخوت بسته اند و خواب نوکري دشمنان انقلاب را مي بينند بدانند که اين چهار سال نماينده مقتدر ملت خواب آسوده را از چشمانشان خواهد ربود.
مَثل اکنون فاسدان مثل نهنگي است که هرچند در سفاکي نمونه است لکن تيغ قلاب مقتدري در کامش فرو رفته. حال هرچه تقلا کند نيز نه تنها برايش ثمري نخواهد داشت، بلکه تيغه بيشتر در کامش فرو خواهد رفت.
سيدحسين علوي

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا